Al Jazeera veu perillar la seva credibilitat en plena expansió

Els esdeveniments a Egipte dels últims dies ens ha portat una notícia de comunicació de primer ordre: l’aparent renúncia de 22 treballadors d’Al Jazeera, la cadena internacional de notícies amb base a Qatar. Els treballadors han denunciat una cobertura tendenciosa dels fets, en favor dels Germans Musulmans, i alguns acusen la cadena d’estar dient mentides.

Tot i les crítiques pel tractament de les protestes a Bahrain i Qatar, territoris més propers als interessos del seu propietari, l’emir de Qatar, Al Jazeera es va guanyar una bona reputació, entre altres raons per la cobertura equilibrada i professional de les revoltes conegudes com la Primavera Àrab a Tunísia, Egipte i el Líban.

Tanmateix, fa mesos que la cadena veu perillar la seva credibilitat. La renúncia al setembre de 2011 del director general Wadah Khanfar, periodista, i la seva substitució per Sheikh Ahmed bin Jassim Al Thani, membre de la família real de Qatar i executiu de Qatargas, ja va posar la professionalitat de la cadena en entredit. Des de llavors, denúncies de tendenciositat en la cobertura d’altres conflictes recents, com el de Síria, han danyat seriosament la seva credibilitat.

La denúncia de la cobertura de la situació a Egipte podria ser un greu episodi per a Al Jazeera, que té sobre la taula un important pla d’expansió que inclou el llançament aquest agost del nou canal Al Jazeera America.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: