La setmana passada, Pinterest va anunciar una novetat que ha corregut com la pólvora pels cercles dels professionals de la comunicació: una nova visualització dels articles informatius que els usuaris seleccionen i organitzen a la xarxa social.
És la resposta de Pinterest a l’ús que ja fa mesos que periodistes, mitjans de comunicació i altres professionals del sector fan de la plataforma. Mitjans de renom com el New York Times, The Washington Post o The Guardian fa temps que busquen les maneres de promoure els seus continguts a la xarxa. I de fet, segons va publicar Pinterest al seu blog, cada dia els usuaris afegeixen a la xarxa social 5 milions d’articles.
A partir d’ara, els articles que els usuaris seleccionen apareixeran amb més informació: titular, autor, entradeta i enllaç. Una nova eina de curació de continguts que arriba amb força per la seva presentació atractiva i la creixent popularitat de Pinterest. L’objectiu, segons la xarxa social, és “potenciar la lectura d’articles entre els usuaris”.
La xarxa social, que fins fa ben poc s’associava quasi exclusivament a les imatges, fa un pas així cap a nous serveis fins ara coberts per altres plataformes, com ara marcar articles per llegir després, guardar reculls d’articles rellevants publicats sobre un determinat tema o atreure més lectors a determinats articles.
D’aquesta manera, Pinterest busca atreure l’atenció dels mitjans de comunicació i tot tipus de publicacions digitals, que per tal de veure els seus articles aparèixer a la xarxa social amb el nou disseny, hauran de seguir els passos que s’especifiquen a la pàgina web.
Però aquest nou servei de Pinterest no és interessant només per a les publicacions, sinó també per a tots els professionals de la comunicació que busquen obrir noves vies de relació amb els seus públics. Esdevindrà Pinterest una nova dimensió més oberta i social dels clàssics serveis de clipping?