“Muchos conocéis de Pepephone poco más que nuestro ridículo nombre”. Així començava un e-mail enviat als clients ara fa un any. I és cert. De Pepephone només en saben els seus clients i aquells a qui els clients satisfets recomanen els seus serveis. El boca a boca de tota la vida, vaja. Res de publicitat, res de promocions especials. Com han aconseguit, llavors, gestionar quasi mig milió de línies amb només catorze treballadors? La seva declaració de principis diu: “No tenemos equipo de marketing, ni hacemos notas de prensa”. I tanmateix, la clau de l’èxit de Pepephone té molt a veure amb la comunicació: la que fan i la que no fan, i amb una ètica que fuig de l’estètica.
Al mateix e-mail, l’equip de Pepephone explicava: “Hace 6 años, en España imperaba el principio empresarial de ‘No importa lo que haces, sólo importa lo que anuncias que haces‘. La publicidad se encargaba del resto y las redes sociales no eran aún suficientemente relevantes como para estropear una realidad artificialmente pagada.” El principi fundacional de la companyia va ser, llavors, el contrari: “Lo importante es cómo te comportas de verdad, no cómo dices que te comportas”. Aquesta estratègia de girar la truita i instaurar la “normalitat” tant en la gestió com en el to, ha convertit Pepephone en un cas d’estudi de comunicació digital.
Us recomanem l’entrevista publicada per El Confidencial aquesta setmana, on el Director General, Pedro Serrahima, explica els secrets de l’èxit de la companyia: Cada cosa que hemos hecho en Pepephone ha sido un error de manual.